איך מקבלים אזרחות אמריקאית?

האם אתה שוקל להיות אזרח בארצות הברית? ישנן שתי דרכים לעשות זאת. או באמצעות אזרחות או אזרחות בבכורה. בשני המקרים, עליך לעמוד בכישורים אישיים המוכיחים שאתה בגיל חוקי, אדם מכובד ובעל ידע בהיסטוריה ובממשלה של ארה"ב. אזרחי ארצות הברית יכולים להפוך לאזרחים באמצעות לידה או התאזרחות.

בלידה, מעמד האזרחות תלוי בחוקים החלים באותה תקופה. אלה יכולים להשתנות מאוד והתפתחו מספר פעמים במהלך השנים.

לדוגמה, אם ההורים שלך נולדו לאב אזרח אמריקאי ולאם אזרחית זרה, הם חייבים להפגין נוכחות פיזית לפני לידתך. זה יכול פשוט לערב אותם לחיות בארצות הברית לפרק זמן מסוים (כמו שישה חודשים).

בנוסף לדרישות האזרחות, גורמים אחרים יכולים להשפיע על חווית הלידה שלך. לדוגמה, סוג הטיפול הרפואי הניתן במהלך ההריון משחק תפקיד; לנשים יש אפשרות ללדת בבתי חולים, בבית או במרכזי לידה.

מהי התאזרחות?

אם אתה בעל גרין קארד ועומד בקריטריונים שנקבעו על ידי הקונגרס בחוק ההגירה והלאום, ייתכן שתהיה זכאי להפוך לאזרח אמריקאי באמצעות התאזרחות. תהליך זה, המכונה גם התאזרחות, כולל ראיון וטקס שבועת אמונים.

השלב הראשוני בהתאזרחות הוא הגשת טופס N-400 (בקשה להתאזרחות). אתה יכול להגיש את זה על נייר או אלקטרונית.

לאחר הגשת טופס N-400, עליך לשלם את דמי ההגשה ולתאם פגישה עם USCIS לראיון האזרחות שלך. במהלך ראיון זה, ישאלו שאלות הקשורות לתשובות שלך בטופס N-400.

לאחר שתעבור את ראיון ההתאזרחות, תשתתף בטקס שבו תישבע שבועת אמונים לארצות הברית ותקבל את תעודת ההתאזרחות שלך. מסמך זה מוכיח שאתה כעת אזרח אמריקאי ומזכה אותך בהטבות רבות כגון דרכון, מספר תעודת זהות וכיסוי מדיקר.

האם אתה יכול להינשא לאזרח ארה"ב?

נישואים הם אחת הדרכים המהירות והפופולריות ביותר להשיג אזרחות אמריקאית, אך עבור זוגות שלא מכירים את חוקי ההגירה זה יכול להיות אתגר לעשות זאת בצורה נכונה.

החדשות הטובות הן שכבן זוג של אזרח ארה"ב, אתה נחשב ל"קרוב משפחה מיידי" לפי חוק ההגירה ובכך זכאי להגיש בקשה לגרין קארד. אין מגבלות מספריות שנתיות על מספר גרין קארד שניתן להנפיק במסגרת קטגוריה זו ואין רשימות המתנה ארוכות.

לפני הגשת בקשת ההתאזרחות שלהם, על המועמדים להיות נוכחים פיזית בארצות הברית במשך שלוש שנים כתושב קבע ולמלא קריטריונים נחוצים אחרים להתאזרחות. זה כולל אופי מוסרי טוב, התקשרות לעקרונות של החוקה האמריקאית ויחס מעודד כלפי אמריקה בכל תקופות החוק הרלוונטיות.

ברגע שיש לך גרין קארד, מוענק לך תושבות קבע בארצות הברית והחופש לנסוע לחו"ל ללא חשש מכניסה חוזרת. עם זאת, זכור שאם אתה מפר את כללי התושבות לשלוש או חמש שנים (כלומר, עוזב בתוך שלוש או חמש שנים לאחר הפיכתך לתושב קבע), האזרחות תצטרך להמתין שוב ארבעה ויום אחד לפני הגשת הבקשה.

מהו גרין קארד?

גרין קארד הוא השער להפיכתו לתושב קבע בארצות הברית. תעודת זיהוי זו מורכבת ממידע ביוגרפי, תמונה וטביעות אצבע.

ישנן מספר דרכים להשיג גרין קארד. אלה כוללים חסות משפחתית על ידי קרוב משפחה, בן זוג או ילד של אזרח ארה"ב או תושב קבע; עתירה עצמית של VAWA; וחסות מבוססת תעסוקה ממעסיק שמציע לך עבודה ומסכים לתת חסות לבקשת הגרין קארד שלך.

לכל נתיב דרישות וציר זמן משלו. אם אתה זקוק לסיוע בבקשת הגרין קארד שלך, צור קשר עם עורך דין הגירה שיוכל להסביר את השלבים המעורבים ולהדריך אותך בהם.

ייתכן שתרצה לשקול הגשת בקשה לאזרחות, אך עליך להיות תושב חוקי של ארצות הברית במשך חמש שנים לפני הגשת בקשתך. יתר על כן, מחצית מהזמן הזה חייב להיות נוכח פיזית בארה"ב. אם נסעתם הרבה מחוץ לאמריקה במהלך התקופה הזו, שוחחו עם עורך דין הגירה על ניתוח הנסיעות שלכם ומתי עדיף להגיש בקשה.

לפרטים נוספים : usa-immigration